Τρίτη 6 Μαρτίου 2012

ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΟΔΗΓΗΣΗ

ΕΚΤΟΣ ΔΡΟΜΟΥ ΟΔΗΓΗΣΗ

ΛΑΣΠΗ
Σε μαλακό λασπώδες έδαφος αυξήστε την ταχύτητα (δευτέρα ή τρίτη) και αποφύγετε να κάνετε τους τροχούς να γλιστρήσουν επιταχύνοντας πολύ. Εάν οδηγείτε πολύ γρήγορα κινδυνεύετε να κάνετε το αυτοκίνητο να αναπηδήσει και να χάσετε τον έλεγχό του. Εάν οδηγείτε πολύ αργά χάνετε ταχύτητα. Σε λάσπες οι μεγαλύτερες δυσκολίες συναντώται εκεί, όπου το έδαφος σχηματίζει βαθειές λακκούβες ή αυλακώσεις. Προσπαθείστε να αποφύγετε να διασχίζετε τις λακκούβες όταν αυτές είναι πολύ βαθειές, αυτό θα εμποδίσει το διαφορικό να έρθει σε επαφή με την λάσπη.
Προσπαθείστε να διατηρείτε πάντα σταθερή ταχύτητα. Αν οδηγείτε σε έδαφος με αυλακιές, αλλάζετε την επιτάχυνση και στρίβετε το τιμόνι από την μία πλευρά στην άλλη. Μην προσπαθείτε να ελίσσεστε έξω από τις αυλακώσεις, αφήστε το τιμόνι να να βρεί τον δρόμο του. Ελέγχετε τους τροχούς για να βαβαιωθείτε ότι δεν έχουν φράξει με λάσπη. Αυτό το φράξιμο θα εμπόδιζε τα ελαστικά να απομακρύνουν την λάσπη από το πέλμα.
Συνιστάται η μείωση της πίεσης στα ελαστικά ώστε να αυξηθεί η επιφάνεια επαφής τους με το έδαφος καθώς και η ικανότητά τους να "επιπλέουν" στην λάσπη ΧΙΟΝΙ
Σε διαδρομή με ελαφρό χιόνι τα ελαστικά σπάνε την κρούστα του χιονιού και έχουν απ'ευθείας πρόσφυση στο έδαφος. Χρησιμοποιείτε μια υψηλή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων και αποφύγετε τις επιταχύνσεις ή τα απότομα φρεναρίσματα.
Σε διαδρομές με πολύ χιόνι αποφύγετε να δώσετε πολλές στροφές στον κινητήρα, χρησιμοποιείστε μια χαμηλή σχέση και προχωρήστε με χαμηλή ταχύτητα. Αυτό θα βοηθήσει τα ελαστικά να έχουν πρόσφυση στο χιόνι, αντί να γλιστρούν. Σε πολύ δυσμενείς συνθήκες θα ήταν σκόπιμο να βάλετε αλυσίδες.
Στον δρόμο διατηρείτε την κανονική πίεση ελαστικών. Σε δυσμενείς συνθήκες, μειώστε τη πίεση για να ενισχύσετε την ελκτική ικανότητα.
ΒΡΑΧΟΣ
Όταν οδηγείτε σε βραχώδη εδάφη αποφεύγετε τα χτυπήματα του κάτω μέρους του οχήματος στο έδαφος που ίσως προκαλέσει ζημιές στο διαφορικό, στο σύστημα μετάδοσης κίνησης ή στο αντιολισθητικό σύστημα πέδησης. Η δύναμη είναι πιο σημαντική από την ισχύ του κινητήρα όταν σκαρφαλώνετε σε βραχώδεις πλαγιές, επομένως προχωρείστε με μια χαμηλή σχέση, είναι το καλύτερο που έχετε να κάνετε. Χρησιμοποιείστε μικρές ταχύτητες για να αποφύγετε την ολίσθηση των ελαστικών.
Διατηρείστε την κανονική πίεση στα ελαστικά. Μείωση της πίεσης σημαίνει αύξηση του κινδύνου πρόκλησης εκδορών στα ελαστικά ή ακόμη και σχίσιμο στα πλευρά.
AΜΜΟΣ
Σε μη συμπαγή άμμο το να οδηγείτε το 4Χ4 όχημα με μια υψηλή σχέση, θα σας βοηθήσει να διατηρήσετε σταθερή ταχύτητα. Αν ωστόσο το όχημα βυθιστεί στην άμμο, περάστε στην χαμηλή σχέση στο κιβώτιο ταχυτήτων. Η μη συμπαγής και μαλακή άμμος μειώνει την ελκτική ικανότητα και απαιτεί συνεχή ταχύτητα, συχνά με την χρησιμοποίηση όλου του γκαζιού.
Σε μη συμπαγή άμμο σας συμβουλεύουμε να μειώστε την πίεση στα ελαστικά για να αυξήσετε την ελκτική ικανότητα.
ΠΕΡΑΣΜΑ ΣΕ ΠΟΤΑΜΙ
Όταν έχει κανείς να περάσει νερά είναι σημαντικό τα ηλεκτρικά μέρη να είναι καλά προστατευμένα. Μια καλή ιδέα είναι να περάσουμε γράσο (με βάση τη σιλικόλη) τα ευάλωτα μέρη. Είναι απολύτως αναγκαίο στην εισαγωγή αέρος να ΜΗΝ μπεί νερό. Η είσοδος νερού στον κινητήρα και στον ακροδέκτη επιφέρει σοβαρές βλάβες. Προτού επιχειρήσετε πέρασμα σε ποτάμι είναι σημαντικό να επιθεωρήσετε την διαδρομή.
    Λάβετε υπ'όψη σας ότι:
  1. Tο γρήγορο ρεύμα του ποταμού είναι ένδειξη ότι το νερό δεν είναι λασπώδες. Αργό ρεύμα δείχνει την ύπαρξη μαλακιάς και βαθειάς λάσπης.
  2. Ελέγχετε το βάθος του νερού και την παρουσία λάσπης με ένα ξύλο ή κάτι παρόμοιο. Βεβαιωθείτε ότι δεν υπάρχουν λακκούβες ή μεγάλες πέτρες που μπορεί να εμποδίσουν το πέρασμα.
  3. Παρατηρείστε προσεκτικά την είσοδο και την έξοδο που διαλέξατε. Λάβετε υπ'όψη ότι στην έξοδο η ταχύτητα θα είναι χαμηλή. Καθώς μπαίνετε στο νερό χρησιμοποιείστε την δευτέρα. Αν δημιουργείται ένα κύμα, αυτό σημαίνει ότι το νερό μπροστά από το όχημα είναι βαθύ και περνώντας αρκετά γρήγορα, το κύμα θα "σπάσει" στο καπό του οχήματος και δεν θα περάσει στον κινητήρα.
  4. Αφού πια βγείτε από το νερό, προχωρήστε πάντοτε με το ποδόφρενο πατημένο ελαφρά, προκειμένου να αποκατασταθεί η αποτελεσματικότητα της πέδησης. Μετά ελέγξτε εάν το ψυγείο του κινητήρα είναι απαλλαγμένο από λάσπη ή φύλλα και σιγουρευτείτε ότι τα ελαστικά δεν έχουν υποστεί βλάβη.
    Στο πέρασμα διατηρούμε τη κανονική πίεση ελαστικών, αφού δεν έχουμε τη δυνατότητα να διακρίνουμε τα εμπόδια στη διαδρομή αφού είναι καλυμένα από το νερό.
Σημείωση: Mην μειώνετε την πίεση στα ελαστικά κάτω από το 16psi. Φουσκώνετε τα ελαστικά σας όσο δυνατόν νωρίτερα από το ταξίδι. Μην ξεπερνάτε ποτέ τα 80 km/h σε οδήγηση εκτός δρόμου
ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΑΝΗΦΟΡΑ
Στην ανηφόρα ή σε μια απόκρημνη πλαγιά προχωρείτε πάντοτε ευθεία, ακολουθώντας την πλέον ευθεία διαδρομή για να δείτε αν υπάρχουν λακκούβες ή "σαμαράκια" που θα μπορούσαν στη χειρότερη περίπτωση να σας κάνουν να ντεραπάρετε. Μην αλλάξετε ταχύτητα όταν βρεθείτε μπροστά σε ένα εμπόδιο. Αν προσπαθείσετε να αλλάξετε ταχύτητα ενώ βρίσκεστε σε ανοδική πορεία θα χάσετε ταχύτητα. Προχωρείστε με την δευτέρα ή την τρίτη, σε ικανοποιητική ταχύτητα για να φτάσετε στην κορυφή της πλαγιάς. Εδώ προχωρείστε με την ταχύτητα που έχετε. Σε περίπτωση που δεν καταφέρετε να φτάσετε στη κορυφή, πατήστε ταυτόχρονα το ποδόφρενο και τον συμπλέκτη, βάλετε την όπισθεν και τραβήξτε τα πόδια σας ταυτόχρονα από το φρένο και τον συμπλέκτη και με το "κράτημα" της μηχανής, γυρίστε πίσω στη βάση της ανηφόρας, χωρίς να αγγίξετε κανένα πεντάλ.
Αν σβήσει η μηχανή πριν την κορυφή πατήστε το φρένο. Το όχημα διατηρείται ακίνητο από την ταχύτητα και το φρένο. Πατήστε τον συμπλέκτη, βάλετε την όπισθεν και ελευθερώστε τον συμπλέκτη. Γυρίστε γρήγορα τα κλειδιά για να βάλετε μπρός βγάζοντας το πόδι σας από το ποδόφρενο. Το βάρος του οχήματος θα ανάψει την μηχανή και το όχημα θα επιστρέψει στη βάση της ανηφόρας με το "κράτημα" της μηχανής.
ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΚΑΤΗΦΟΡΑ
Προτού οδηγήσετε σε κατηφόρα, εξετάσετε τη διαδρομή έξω απ'το όχημα. Προχωρείστε μόνο με την πρώτη. Μην προσπαθήσετε να αλλάξετε ταχύτητα στο κιβώτιο ταχυτήτων, γιατί διατρέχετε τον κίνδυνο να μην μπει η ταχύτητα και να κινείστε χωρίς να έχετε τον έλεγχο του οχήματος. Μην φρενάρετε σε απότομες κατηφόρες. Αφήστε τη μηχανή να το κάνει. Στην περίπτωση που το όχημα αρχίσει να γλιστράει, μην επιταχύνετε και αφήστε τους τροχούς και τα ελαστικά να προσαρμοστούν στην ταχύτητα με την οποία κινείσθε. Αυτό θα αποκαταστατήσει τον έλεγχο και την ελκτική ικανότητα και σιγά-σιγά επιβραδύνετε. Όταν φτάσετε στη βάση της πλαγιάς, προσέξτε ώστε οι μπροστινοί προφυλακτήρες να μην χτυπήσουν στο έδαφος.
ΟΔΗΓΗΣΗ ΣΕ ΠΛΑΓΙΑ
Βρείτε μια εναλλακτική διαδρομή προκειμένου να αποφύγετε να διαβείτε μια πλαγιά. Να έχετε πάντα στο νού σας ένα δρόμο ασφαλείας. Αν είναι απόλυτα αναγκαίο να διασχίσετε καθέτως ένα μέτωπο πλαγιάς, κρατηθείτε όσο το δυνατόν πιο χαμηλά. Αν η πλαγιά γίνει επικίνδυνη στρίψετε προς τα κάτω και επιταχύνετε. Αυτό όχι μόνο θα εμποδίσει το όχημα να αναποδογυρίσει, αλλά θα σας επιτρέψει επίσης να αποκαταστήσετε την ελκτική ικανότητα και την πρόσφυση των ελαστικών.
ΧΑΝΤΑΚΙΑ & ΑΛΛΕΣ ΑΝΩΜΑΛΙΕΣ
Η διάβαση τους γίνεται εύκολα εάν τα διασχίσετε υπό την σωστή γωνία. Προσεγγίσετε το χαντάκι διαγώνια, μπαίνοντας με την μία ρόδα κάθε φορά και έτσι ώστε οι τροχοί να διατηρούν την ελκτική τους ικανότητα. Βεβαιωθείτε ότι το τιμόνι είναι ίσιο μέχρις ότου διασχίστε όλο το χαντάκι. Οι χαμηλές ανωμαλίες του εδάφους διασχίζονται με ανάλογο τρόπο, προκειμένου να μην μπλοκαριστεί το όχημα στην είσοδο ή στην έξοδο και να σταματήσει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου